خودرویی با صندلی چرخان

یک شرکت خودروسازی فرانسوی صندلی هایی را برای محصول جدید خود طراحی کرده است که به سمت در می چرخند.  

                         

به گزارش وورد نیوز ، شرکت رنو محصول جدید به نام رنو کلیو را عرضه کرده است. در این خودرو نوآوری های زیادی از جمله صندلی چرخان به چشم می خورند.

این نوع از صندلی ها که برای اولین بار در یک خودروی اروپایی مورد استفاده قرار گرفته است در آینده ای نزدیک در خودروهای ژاپنی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

در خودروی «کلیو» از طریق یک اهرم ساده ، صندلی سمت راست با زاویه 75 درجه به طرف بیرون می چرخد. به این ترتیب سرنشین می تواند با سهولت زیاد سوار و یا پیاده شود.

به خاطر یک پایه چرخان که مستقیما بر روی تکه گاه صندلی قرار دارد تمام سیستم های تنظیم و ایمنی بدون تغییر باقی می مانند و تنها خود صندلی به طرف راست می چرخد.

سرنشین با یک فشار ساده به اهرم می تواند صندلی را همزمان با باز کردن در خودرو بچرخاند و به سادگی خارج شود.

به منظور ایجاد سهولت بیشتر در عملیات سوار و پیاده شدن از خودرو، یک پدال زیرپایی قابل انبساط در نظر گرفته شده است که می تواند در مدت رانندگی و زمانی که صندلی ثابت است مخفی شود.

سیستم این صندلی چرخان حداکثر 130 کیلوگرم وزن دارد و می تواند برای معلولان بسیار کاربردی باشد.

آپشن صندلی چرخان از 7 آوریل 2010 در مدل های رنو کلیو 3 و 5 در عرضه شده است.

نمایشگری که لوله می‌شود!

محصول جدید سونی

نمایشگری که لوله می‌شود!
 شرکت ژاپنی سونی یک نمایشگر OLED فوق انعطاف پذیر را معرفی کرد که در حال پخش فیلم به راحتی می توان آن را لوله کرد. 
 

نمونه آزمایشی این نمایشگر که در اجلاس SID (انجمن اطلاعات نمایشگرها) در سیاتل معرفی شد یک صفحه 1/ 4 اینچی با وضوح تصویر 432 در 240 پیکسل، 16 میلیون رنگ و کنتراست 1: 1000 است.

طراحان این نمایشگر اظهار داشته اند که این محصول جدید حتی زمانی که به دور یک مداد با شعاع 4 میلیمتر نیز پیچیده و لوله شود می تواند عمل کند.

ضخامت این پانل تنها 20 میکرومتر است و می تواند بدون از دست دادن کیفیت خود تا هزار برابر لوله شود و کشش بیاید.

هدف از توسعه این نمایشگر، استفاده از آن بر روی دستگاههای موبایل فوق سبک است.

در دسامبر 2007 شرکت سونی اولین تلویزیون مجهز به فناوری OLED را با یک نمایشگر 11 اینچی معرفی کرد.

براساس گزارش پی. سی وورد، سونی برای توسعه نسل جدیدی از نمایشگرهای دیودهای ارگانیکی ساطع کننده نور (OLED) که علاوه بر کاهش قیمت این محصولات انعطاف پذیری بیشتری دارند در سال 2009 بیش از 140 میلیون یورو سرمایه گذاری کرد.

نمایشگرهای OLED دو مشکل اساسی دارند. اولین مشکل مربوط به مدت زمان عملکرد است به طوری که این محصولات نمی توانند بیش از 50 هزار ساعت روشن بمانند. مشکل دوم هزینه و قیمت بالای این محصولات نسبت به نمایشگرهای کریستال مایع (LCD) است.

اکنون حاصل تحقیقات یکسال اخیر سونی این نمایشگر انعطاف پذیر قابل لوله شدن است.

چه دعوایی شده اونجا...

اولش همه چیز خوب بود... 

عکسهای بازی امروز پرسپولیس و استیل آذین 26 فروردین 90  

 

عکسهای بازی امروز پرسپولیس و استیل آذین 26 فروردین 90  

 

عکسهای بازی امروز پرسپولیس و استیل آذین 26 فروردین 90  

 عکسهای بازی امروز پرسپولیس و استیل آذین 26 فروردین 90  

برو تو کار کردی فعلا... 

عکسهای بازی امروز پرسپولیس و استیل آذین 26 فروردین 90   

 

کمرم بد جوری درد میکنه... 

 

عکسهای بازی امروز پرسپولیس و استیل آذین 26 فروردین 90  

 

تو که راست میگی... بزن اوتو ...پدرش رو در بیار... 

 

 

توی دروازه... 

  

 

حالا تا میخورید همدیگرو بزنید... 

 

 

 

 

  

 

 

 

عیب نداره بزرگ میشی یادت میره... 

 

آیا میدانستی که ؟ ( دهها نکته خواندنی )

                                    

آیا میدانستی که ورزش کردن در گرما به کاهش اشتها کمک می‌کند .
آیا میدانستی که خطر بیماری قلبی و سرطان ریه در افراد غیر سیگاری که در خانه در معرض دود سیگار اطرافیانشان هستند، بیست و پنج درصد بیشتراز دیگران است.
آیا میدانستی که ستارگان ابی داغتر از خورشید و قرمز ها سردتر از آن هستند.
آیا میدانستی که گرم ترین نقطه جهان نقطه ای بنام گندم بریان در کویر لوت ایران با ۷۵ درجه گرما می باشد .
آیا میدانستی که استرس تا ۵ برابر سیستم ایمینی بدن را پایین میآورد.
آیا میدانستی که بزرگترین فیلسوف غرب "فردریش نیچه" می گوید راستگو ترین مردم جهان ایرانیان هستند .
آیا میدانستیی که پیشانی انسان مرکز دمای انسان است یعنی اگر شما دمای پیشانیتان را تغییر دهید دمای بدنتان هم به همان انداره تغییر میکند این یکی از دلایلی است که وقتی ما می خواهیم ببینیم که آیا تب داریم یا نه دستمان را روی آن میگذاریم.
آیا میدانستی که اگر روند شیوع سرطان درهمین حد بماند حدود سی و پنج درصد احتمال دارد که شمادر طول زندگی تان به یکی از انواع سرطان مبتلا شوید.
آیا میدانستی اگر تمام رگهای خونی را در یک خط بگذاریم تقریبا ۹۷۰۰۰ کیلومتر می شود
آیا میدانستی که روباهها همه چیز را خاکستری میبینند.
آیا میدانستی که اسبها در مقابل گاز اشک آور مصون اند.
آیا میدانستی که زرافه ایستاده وضع حمل می‌کند و نوزادش از فاصله ۱۸۰ سانتی متری به زمین میافتد.

ادامه مطلب ...

فقط در 2 دقیقه بخوان زیباست !!


١٨ سال پیش من در شرکت سوئدى ولوو استخدام شدم. کار کردن در این شرکت تجربه جالبى براى من به وجود آورده است. اینجا هر پروژه‌اى حداقل ٢ سال طول می‌کشد تا نهایى شود، حتى اگر ایده ساده و واضحى باشد. این قانون اینجاست. جهانى شدن (globalization) باعث شده است که همه ما در جستجوى نتایج فورى و آنى باشیم. و این مشخصاً با حرکت کند سوئدی‌ها در تناقض است. آن‌ها معمولاً تعداد زیادى جلسه برگزار می‌کنند، بحث می‌کنند، بحث می‌کنند، بحث می‌کنند و خیلى به آرامى کارى را پیش می‌برند. ولى در انتها، این شیوه همیشه به نتایج بهترى می‌انجامد.

به عبارت دیگر:
1- سوئد در حدود 450000 کیلومتر مربع وسعت دارد.
2- سوئد حدود 9 میلیون جمعیت دارد.
٣- استکهلم، پایتخت سوئد که به پایتخت اسکاندیناوی نیز مشهور است حدود 78000 نفر جمعیت دارد.
4- ولوو، اسکانیا، ساب، الکترولوکس و اریکسون برخى از شرکت‌هاى تولیدى سوئد هستند.

اولین روزهایی که در سوئد بودم، یکى از همکارانم هر روز صبح با ماشینش مرا از هتل برمی‌داشت و به محل کار می‌برد. ماه سپتامبر بود و هوا کمى سرد و برفى. ما صبح‌ها زود به کارخانه می‌رسیدیم و همکارم ماشینش را در نقطه دورى نسبت به ورودى ساختمان پارک می‌کرد. در آن زمان، ٢٠٠٠ کارمند ولوو با ماشین شخصى به سر کار می‌آمدند.
روز اول، من چیزى نگفتم، همین طور روز دوم و سوم. روز چهارم به همکارم گفتم: آیا جاى پارک ثابتى داری؟ چرا ماشینت را این قدر دور از در ورودى پارک می‌کنى در حالى که جلوتر هم جاى پارک هست؟
او در جواب گفت:
براى این که ما زود می‌رسیم و وقت براى پیاده‌رفتن داریم. این جاها را باید براى کسانى بگذاریم که دیرتر می‌رسند و احتیاج به جاى پارکى نزدیک‌تر به در ورودى دارند تا به موقع به سرکارشان برسند. تو این طور فکر نمی‌کنی؟
میزان شرمندگى مرا خودتان حدس بزنید.

این روزها، جنبشى در اروپا راه افتاده به نام غذاى آهسته (Slow Food). این جنبش می‌گوید که مردم باید به آهستگى بخورند و بیاشامند، وقت کافى براى چشیدن غذایشان داشته باشند، و بدون هرگونه عجله و شتابى با افراد خانواده و دوستانشان وقت بگذرانند. غذاى آهسته در نقطه مقابل غذاى سریع (Fast Food ) و الزاماتى که در سبک زندگى به همراه دارد قرار می‌گیرد. غذاى آهسته پایه جنبش بزرگترى است که توسط مجله بیزنس طرح شده و یک "اروپاى آهسته" نامیده شده است. این جنبش اساساً حس شتاب و دیوانگی به وجود آمده بر اثر نهضت جهانى شدن را زیر سوال می‌برد. نهضتى که کمیّت را جایگزین کیفیت در همه شئون زندگى ما کرده است.
مردم فرانسه با وجودى که ٣۵ ساعت در هفته کار می‌کنند امّا از آمریکائی‌ها و انگلیسی‌ها مولّدترند. آلمانی‌ها ساعت کار هفتگى را به28/8 ساعت تقلیل داده‌اند و مشاهده کرده‌اند که بهره‌ورى و قدرت تولیدشان ٢٠درصد افزایش یافته است. این گرایش به آهستگى و کندکردن جریان شتاب آلود زندگى، حتى نظر آمریکائی‌ها را هم جلب کرده است.



البته این گرایش به عدم شتاب، به معنى کمتر کار کردن یا بهره‌ورى کمتر نیست. بلکه به معنى انجام کارها با کیفیت، بهره‌ورى و کمال بیشتر، با توجه بیشتر به جزئیات و با استرس کمتر و برقرارى مجدّد ارزش‌هاى خانوادگى و به دست آوردن زمان آزاد و فراغت بیشتر است.

به معنى چسبیدن به حال در مقابل آینده نامعلوم و تعریف نشده است. به معنى بها دادن به یکى از اساسی‌ترین ارزش‌هاى انسانى یعنى ساده زندگى کردن است. هدف جنبش آهستگى، محیط‌هاى کارى کم تنش‌تر، شادتر و مولّدترى است که در آن‌، انسان‌ها از انجام دادن کارى که چگونگى انجام دادنش را به خوبى بلدند، لذت می‌برند. اکنون زمان آن فرا رسیده است که توقف کنیم و درباره این که چگونه شرکت‌ها به تولید محصولاتى با کیفیت بهتر، در یک محیط آرامتر و بی‌شتاب و با بهره‌ورى بیشتر نیاز دارند، فکر کنیم.

بسیارى از ما زندگى خود را به دویدن در پشت سر زمان می‌گذرانیم امّا تنها هنگامى به آن می‌رسیم که بر اثر سکته قلبى یا در یک تصادف رانندگى به خاطر عجله براى سر وقت رسیدن به سر قرارى، بمیریم. چرا آزادی و خوشبختی خویش را با سرعت و عجله از بین می بریم شادابی وجود ما با این همه هیجان کاذب از بین می رود . ارد بزرگ می گوید : سکوی پرش و گزینش بهتر می تواند در هر گاه و جایی یافت شود ، مهم آنست که تا آن زمان ، پاکی و شادابی خویش را نگاه داریم . 

بسیارى از ما آنقدر نگران و مضطرب زندگى خود در آینده هستیم که زندگى خود در حال حاضر، یعنى تنها زمانى که واقعاً وجود دارد را فراموش می‌کنیم. 

همه ما در سراسر جهان، زمان برابرى در اختیار داریم. هیچکس بیشتر یا کمتر ندارد. تفاوت در این است که هر یک از ما با زمانى که در اختیار داریم چکار می‌کنیم. ما نیاز داریم که هر لحظه را زندگى کنیم. به گفته جان ‌لنون، خواننده معروف: زندگى آن چیزى است که براى تو اتفاق می‌افتد، در حالى که تو سرگرم برنامه‌ریزی‌هاى دیگرى هستى.

به شما به خاطر این که تا پایان این مطلب را خواندید تبریک می‌گوئیم. بسیارى هستند که براى هدر ندادن زمان، از وسط مطلب آن را رها می‌کنند تا از قافله جهانى شدن عقب نمانند!